巡礼者の小道(Pursuing Veritas)

聖書の真理を愛し、歌い、どこまでも探求の旅をつづけたい。

スコットランド詩篇歌71篇14-19節を歌い、黙想する。

(下をクリックすると歌を聴くことができます。)

Ps 71 v 14-19 Stracathro by Niallags | Niall Maclennan | Free Listening on SoundCloud

 

The Scottish Metrical Psalter (1650)

Psalm 71:14-19

14  But I with expectation

         will hope continually;

      And yet with praises more and more

         I will thee magnify.

  15  Thy justice and salvation

         my mouth abroad shall show,

      Ev'n all the day; for I thereof

         the numbers do not know.

  16  And I will constantly go on

         in strength of God the Lord;

      And thine own righteousness, ev'n thine

         alone, I will record.

  17  For even from my youth, O God,

         by thee I have been taught;

      And hitherto I have declared

         the wonders thou hast wrought.

  18  And now, Lord, leave me not, when I

         old and gray-headed grow:

      Till to this age thy strength and pow'r

         to all to come I show.

  19  And thy most perfect righteousness

         O Lord, is very high,

      Who hast so great things done: O God,

         who is like unto thee?

 

14 しかし、私自身は絶えずあなたを待ち望み、いよいよ切に、あなたを賛美しましょう。

15 私の口は一日中、あなたの義と、あなたの救いを語り告げましょう。私は、その全部を知ってはおりませんが。

16 神なる主よ。私は、あなたの大能のわざを携えて行き、あなたの義を、ただあなただけを心に留めましょう。

17 神よ。あなたは、私の若いころから、私を教えてくださいました。私は今もなお、あなたの奇しいわざを告げ知らせています。

18 年老いて、しらがになっていても、神よ、私を捨てないでください。私はなおも、あなたの力を次の世代に、あなたの大能のわざを、後に来るすべての者に告げ知らせます。

19 神よ。あなたの義は天にまで届きます。あなたは大いなることをなさいました。神よ。だれが、あなたと比べられましょうか。